S to molitvijo so na večer pred prazniki in zlasti pred novim letom blagoslavljali ljudstvo. Bog daje svojemu ljudstvu te dobrine: zavarovanost, pomoč, rešitev in mir kot povzetek vseh darov. Gospoda prosim, da bi bili moji koraki v tem letu povezani z njegovim blagoslovom. Gospod, naj se trudim živeti iz tvoje milosti, da bo na mojem obrazu odseval tvoj dobrohotni pogled. ...
Evangelij ...
Po običaju so osmi dan otroka obrezali in mu dali ime Jezus, ki pomeni Bog je rešitelj. Jezus je s ...
…
Berilo
S to molitvijo so na večer pred prazniki in zlasti pred novim letom blagoslavljali ljudstvo. Bog daje svojemu ljudstvu te dobrine: zavarovanost, pomoč, rešitev in mir kot povzetek vseh darov. Gospoda prosim, da bi bili moji koraki v tem letu povezani z njegovim blagoslovom. Gospod, naj se trudim živeti iz tvoje milosti, da bo na mojem obrazu odseval tvoj dobrohotni pogled.
Evangelij
Po običaju so osmi dan otroka obrezali in mu dali ime Jezus, ki pomeni Bog je rešitelj. Jezus je s tem uradno vstopil v izvoljeno ljudstvo. Različni ljudje so se približali skrivnosti učlovečenja: Marija, pastirji, sorodniki. Marija je za evangelista resnična vernica. Poglobil bom vero v Jezusa Božjega Sina in odrešenika. Gospod, hvala, ker me rešuješ iz življenjskih težav. Ti vedno pokažeš rešitev in izhod.
Na prvi dan leta se zberemo po Božji previdnosti k obhajanju liturgije, ki nas prevzame zaradi svojega bogastva in lepote. Na prvi dan civilnega novega leta in zadnji dan božične osmine je praznik Marijinega Božjega Materinstva, ki se dobro ujema s Svetovnim dnevom miru. ...
»Beseda, od dogodka v Betlehemu naprej, kot jo je v vsej zgodovinski resničnosti opisal evangelist Luka (Lk 2,16-21) in kot jo je z vidika odrešenja opisal apostol Pavel Galačanom (Gal 4,4-7), je postala blagoslov za Božje ljudstvo ...
Na prvi dan leta se zberemo po Božji previdnosti k obhajanju liturgije, ki nas prevzame zaradi svojega bogastva in lepote. Na prvi dan civilnega novega leta in zadnji dan božične osmine je praznik Marijinega Božjega Materinstva, ki se dobro ujema s Svetovnim dnevom miru.
»Beseda, od dogodka v Betlehemu naprej, kot jo je v vsej zgodovinski resničnosti opisal evangelist Luka (Lk 2,16-21) in kot jo je z vidika odrešenja opisal apostol Pavel Galačanom (Gal 4,4-7), je postala blagoslov za Božje ljudstvo in za vse človeštvo.«
Benedikt XVI. je nadalje razložil, da so to izkušnjo imeli pastirji, ko so v hlevu stali pred »otrokom položenim v jasli« (Lk 2,16). »Od Njega namreč prihaja blagoslov. Prihaja z njegovega imena; Jezus namreč pomeni 'Bog rešuje', z njegovega človeškega obličja, v katerem se je Bog, Vsemogočni Gospod, hotel učlovečiti ter skriti svojo slavo pod tančico našega mesa, da bi v polnosti razodel svojo dobroto (prim. Tit 3,4).«
»Tako se je dopolnil starodavni tradicionalni judovski blagoslov (4 Mz 6,22-27), med katerim so izraleski duhovniki klicali nad ljudstvo Gospodovo ime. V obliki tri zložnega stiha so trikrat nad vernike klicali sveto Ime, naj jim podeli milost in mir. Ta starodavni obred nakaže zelo pomembno resničnost: da bi lahko ljudje hodili po poti miru, je potrebno, da jih razsvetli Božje obličje in prejmejo v njegovem imenu blagoslov. Z učlovečenjem se je ravno to dokončno uresničilo. Prihod Božjega Sina v naše meso in zgodovino, je prinesel nepreklicen blagoslov, Luč, ki več ne ugasne in ki daje vernikom in ljudem dobre volje možnost ustvariti civilizacijo ljubezni in miru (Homilija Benedikta XVI., Vatikanska bazilika, 1. januar 2009).«
Sveti oče je med razmišljanju o Božjem blagoslovu pokazal na Njo, ki je»blagoslovljena med ženami« (Lk 1,42). »Božja Mati je prva, ki je blagoslovljena in hkrati tudi prinaša blagoslov. Ona je žena, ki je sprejela Jezusa ter ga rodila za vso človeško družino, kakor molimo pri bogoslužju: 'in v slavi devištva rodila svetu večno luč, Jezusa Kristusa, našega Gospoda'(Hvalospev pri mašah Device Marije 1).
»Recimo Mariji: nebeška Odrešenikova Mati, spremljaj nas skozi vse leto, ki se začenja in od Boga izprosi dar miru bodisi za Sveto deželo bodisi za vse človeštvo. Sveta Božja Mati, prosi za nas« (Homilija Benedikta XVI., Vatikanska bazilika, 1. januar 2009).
Ambroziaster pravi: »Bog je čakal na ugoden čas, da bi nas osvobodil,« k temu Gaj Marij Viktorin dodaja: »po svojem Sinu, Gospodu zgodovine.« Sv. Ambrož bolj podrobno razloži: »On je bil edini Sin Boga,« Teodoret k temu doda: »kateri se je učlovečil iz pokorščine Očetu.« Tertulijan začenja: »Rodil se je iz device,« in Psevdo Avguštin nadaljuje: »brez posredovanja moškega.« K temu sv. Leon Veliki doda: »A kljub temu je bil resnično človek kakor tudi pravi Bog.« Gaj ...
Ambroziaster pravi: »Bog je čakal na ugoden čas, da bi nas osvobodil,« k temu Gaj Marij Viktorin dodaja: »po svojem Sinu, Gospodu zgodovine.« Sv. Ambrož bolj podrobno razloži: »On je bil edini Sin Boga,« Teodoret k temu doda: »kateri se je učlovečil iz pokorščine Očetu.« Tertulijan začenja: »Rodil se je iz device,« in Psevdo Avguštin nadaljuje: »brez posredovanja moškega.« K temu sv. Leon Veliki doda: »A kljub temu je bil resnično človek kakor tudi pravi Bog.« Gaj Marij Viktorin k temu doda: »Postal je človek, da bi mi postali podobni njemu in da bi nas osvobodil postave. Judom, ki so služili, a brez upanja, je bila obljubljena odrešitev.« Sv. Avguštin pravi: »Po Sinu smo postali posinovljeni otroci«, Ambroziaster k temu doda: »In sicer tako judi kot pogani.« »To pa zaradi enotnega delovanja Svete Trojice«, pa dodaja Gaj Marij Viktorin. Sv. Avguštin pravi, da »vzklik 'Abba' združuje tako jude kot pogane«, k temi sv. Hieronim dodaja: »saj je ves človeški rod dobil dediščino.« Ambroziaster k temu še pravi: »Vendar ne smrt, temveč Očetovo večno življenje.«
Sv. Gregor Veliki pravi: »V Jezusovem rojstvu se Božja slava razodeva na zemlji kot mir ter dobra volja med Bogom in človeštvom, med angeli in ljudmi«. Sv. Avguštin ob tem pravi: »Jezus je mož miru, celotno in popolno učlovečenje modrosti«. Sv. Efrem Sirski pa vse to povzame v sledečo misel: »Z rojstvom in smrtjo Jezusa iz Nazareta, sta v miru povezani nebo in zemlja«.Sv. Beda Častitljivi pravi, da so »pastirji, prvi oznanjevalci evangelija, postavili vzorec pridiganja pasterjem Cerkve. Marija je ohranila v svojem srcu to, kar je slišala in sedaj primerja to s tem, kar je brala v Stari zavezi in s tem, kar sedaj z razume ob Jezusovem rojstvu.«
Origen pravi, da se je Jezusova obreza zgodila enkrat, velja pa za vse. Jezusovo ime, ki pomeni Bog je Rešitelj, ima namreč moč, da porazi Satana in duhove teme. Sveti Beda Častitljivi ter sv. Ciril Aleksandrijski razlagata: »Že osmi dan Jezusovega življenja je njegovo izničenje in vstajenje razodeto v imenu, obrezi ter krstu, da s tem začne poslednje dni.«
Gospod je govóril Mojzesu in rekel: »Govôri Aronu in njegovim sinovom: Tako blagoslavljajte Izraelove sinove; recíte jim: Gospod naj te blagosloví in te váruje. Gospod naj da sijati svoje obličje nad tabo in naj ti bo milostljiv. Gospod naj dvigne svoje obličje nadte in ti podelí mir. Tako naj polagajo moje ime na Izraelove sinove in jih bom blagoslôvil.«
Psalm 67
Odpev: »O Bog, izkaži nam milost in nas blagoslôvi!«
Ps 67,2-3.5-6.8
O Bog, izkaži nam milost in nas blagoslôvi,
razjásni svoje obličje nad nami!
Naj spoznajo tvojo pot vsi na zemlji,
vsi narodi tvoje odrešenje.
Odpev: »O Bog, izkaži nam milost in nas blagoslôvi!«
Veselijo in radujejo naj se narodi,
ker sodiš ljudstva pravično
in vodiš narode na zemlji.
O Bog, slavijo naj te ljudstva.
Odpev: »O Bog, izkaži nam milost in nas blagoslôvi!«
O Bog, slavijo naj te ljudstva,
slavijo naj te vsa ljudstva.
Bog nas blagoslavlja,
naj ga častijo vsi konci zemlje.
Odpev: »O Bog, izkaži nam milost in nas blagoslôvi!«
2. berilo
Bog je poslal svojega Sina, rojenega iz žene
Berilo iz pisma apostola Pavla Galačanom (Gal 4,4-7)
Bratje in sestre, ko je nastopíla polnost časa, je Bog poslal svojega Sina, rojenega iz žene, rojenega pod postavo, da bi odkupil tiste, ki so bili pod postavo, da bi mi prejeli posinóvljenje. Ker pa ste sinôvi, je Bog poslal v naša srca Duha svojega Sina, ki vpije: »Aba, Oče!« Potemtakem nisi več suženj, temveč sin, če pa si sin, si tudi dedič po Bogu.
Evangelij
Heb 1,1-2a
Aleluja
Aleluja. Velikokrat in na veliko načinov je Bog nekoč govóril očetom po prerokih, v teh dneh poslednjega časa pa nam je spregovóril po Sinu. Aleluja.
Našli so Marijo, Jožefa in dete; po osmih dneh so mu dali ime Jezus
Iz svetega evangelija po Luku (Lk 2,16-21)
Tisti čas so pastirji pohiteli v Bêtlehem in našli Marijo, Jožefa in dete, položêno v jasli. Ko so to videli, so pripovedovali, kar jim je bilo rečeno o tem otroku. In vsi, ki so jih poslušali, so se začudili temu, kar so jim povedali pastirji.
Marija pa je vse te besede ohranila in jih premišljevala v svojem srcu. In pastirji so se vrnili ter slavili in hvalili Boga za vse, kar so slišali in videli, tako, kakor jim je bilo povedano. Ko je bilo dopolnjenih osem dni in so dete obrezali, so mu dali ime Jezus, kakor je bil imenovan po angelu, preden je bil spočet v telesu.